zum Inhalt zum Menü

Lecture cycle “Experience and live language diversity”

 

The lecture cycles of the Institute of Diversity Studies and International Relations are a publicly accessible continuing professional development programme. National and international experts give lectures on selected topics of language and intercultural education in an educational context (for instance plurilingualism, mother tongue teaching and integration of refugees) and are available to the audience for professional discussion after the lecture. Most of these lecture cycles are broadcast on regional live streams by the Styrian Directorate of Education or can also be watched live online. Video recordings are then edited and published on the PHSt website.

Current

Datum

Ort

Lehrveranstaltungstitel

LV-Nr.

27.04.2022Online"Linguistic Landscaping didaktisch nutzbar machen - Möglichkeiten und Grenzen der Methode für das (Er-)Leben von Sprachenvielfalt im Schulunterricht"
Dr.in Julia Ricart Brede, Universität Flensburg
661.8RV01
22.04.2020Aula"Alles wirkliche Leben ist Begegnung - Connect2Learn - ein besonderer Ansatz der Integration von Geflüchteten an der PH Steiermark"
Mag. Hanns Jörg Pongratz, PH Steiermark
661.8FB46
11.03.2020Aula"Sprachschatz: Zweitsprachlernende durch Focus on Form unterstützen - Einblicke in ein Praxisprojekt"
Dr.in Daniela Rotter, Universität Graz
661.8FB45
20.11.2019Aula"Der muttersprachliche Unterricht in Österreich - Ziele, Herausforderungen, internationale Perspektiven"
HS-Prof.in Mag.a Dr.in Barbara Schrammel-Leber, PH Steiermark
Live-Stream
661.8FB44
16.10.2019Aula"Sprechen Sie Kultur? - Transkulturelle Kommunikation und Gesprächsführung"
Mag. Samandar Yazdani, Interkultureller Kommunikations- und Konfliktmanager
661.8FB00

Gleaning

Contact

Contact

University College of Teacher Education Styria Campus South
Institute of Diversity Studies and International Relations
Ortweinplatz 1, 8010 Graz

Tel.: +43 316 8067 6602
E-Mail: international@phst.at, diversitaet@phst.at

<- back to: Sprachen & Kulturen

Photo: M. Grössler / PHSt, edited by fiedlerphoto.com